Az együtt töltött idő minden pillanatban fontos, így akár ezeket az otthon töltött napokat kihasználhatjuk a gyerekekkel kreatív főzésre. Természetesen nem kell egész nap a konyhában lennünk, de például tervezhetünk közösen étlapot rajzos formában és bevonhatjuk őket az általuk tervezett étrend elkészítésébe. Így azt is láthatják és megtanulhatják, hogy egy-egy alapanyagból mennyi ízletes ételt lehet elkészíteni. Például:

 

  • Kelkáposzta tökéletes főzeléknek, ízletes rakott káposztának vagy éppen korhelylevesnek.
  • Karfiolból főzhetünk levest, egy kis tejszín hozzáadásával krémlevest, rakott ételt, készíthetjük morzsásan (lengyel módra) besamellel, esetleg rántva.
  • Cukkiniból is készíthetünk krémlevest, töltött, rakott cukkinit, cukkini lecsót, amelyet kedvünk és ízlésünk szerint tálalhatunk rizzsel, tojással vagy hússal.
  • Ha a friss gyümölcseink, úgy érezzük, már kevésbé kívánatosak, akkor ideje, hogy smoothiet, turmixot, kompótot, mártást, öntetet, pitét vagy muffint varázsoljunk belőlük.

Amennyiben egy nagyobb adag  pörköltet főztünk, meg is felezhetjük, hogy másnapra már az ebédünk alapjául szolgáljon. A megmaradt adagból készíthetünk feltétet főzelék mellé, alapanyaga lehet a rizses húsnak, tarhonyáshúsnak, gulyásnak vagy gulyáslevesnek, székelykáposztának, s ha tejfölt adunk hozzá, akkor paprikásnak, vagy rakott étel töltelékeként, esetleg hortobágyi palacsintának.

 

Miháldy Kinga
dietetikus

Share This