A Szentendre és Vidéke Praxisközösség ősztől ismét elindítja Egészségmegőrző Klubját, ezúttal új helyszínen, Szentendrén, a Móricz Zsigmond Gimnáziumban (Kálvária út 16.). A klub első eseménye október 16-án lesz. Téma: a fájdalomcsillapítás.

A fájdalom rendkívül kellemetlen, de az emberi szervezet működése szempontjából nagyon fontos érzés. Sok aspektusa, formája, oka, kezelési lehetősége van. Manapság ezen a téren is sokat fejlődött az orvostudomány.

De mi is a fájdalom? Az IASP (International Association for the Study of Pain) definíciója (1979): „Olyan kellemetlen szenzoros és emocionális élmény, amelyet a szövetek aktuális vagy potenciális károsodása okoz.” Margo McCaffery (1968) nem túl lírai meghatározása: „A fájdalom az, amit a beteg annak érez.” Voltaire realista megközelítése: „A boldogság csak álom, a fájdalom valóság.” William Shakespeare szerint pedig: „Mindenki bírja a fájdalmat, kivéve azt, akinek van.”.

Október 16-án az előadás arról fog szólni, hogy mikor hasznos és mikor káros, milyen okai lehetnek a fájdalomnak. Választ kapunk arra, hogy milyen terápiás lehetőségek állnak ma rendelkezésünkre, ezeket miként lehet okosan, az esetleges mellékhatásokat is figyelembe véve kezelni, milyen gyógyszeres és nem gyógyszeres megoldásokkal lehet csillapítani a fájdalmat. Dr. Szente Szilvia háziorvos, palliatív orvos beszél majd e fontos kérdésről, előadását esetbemutatásokkal fűszerezve.

Egészségmegőrző klub

Szerdánként a Móricz Zsigmond Gimnáziumban (Szentendre, Kálvária út 16.)

1. október 16. szerda 18:00

Fájdalomcsillapítás

Dr. Szente Szilvia háziorvos, palliatív orvos előadása

• a fájdalom okai
  • hasznos fájdalom, káros fájdalom
  • terápiás lehetőségek
  • mellékhatások
  • gyógyszerrel vagy gyógyszer nélkül?